استقلال سه‌شنبه شب یک فرصت ایده آل را برای بالا بردن شانس صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا از دست داد.

فوتبال

شاگردان پرویز مظلومی که نیمه اول مقابل السد را با پیروزی2 بر صفر پشت‌سر گذاشتند در نیمه دوم با انجام یک بازی انتقادآمیز، بازی برده را با تساوی عوض کردند تا سرنوشت صعود به هفته آخر کشیده شود.آبی‌های تهران در نیمه اول یک بازی تهاجمی را در دستور کار قرار دادند اما در نیمه دوم در لاک دفاعی فرو رفته و خارج شدن هافبک‌های استقلال از جریان بازی نیز این فرصت را به السد داد تا 2 گل خورده را جبران کند و حتی می‌توانست در دقایق آخر شکست تلخی را به استقلال تحمیل کند.استقلال در شرایطی پنجمین بازی خود را در لیگ قهرمانان آسیا پشت سر گذاشت که در4 بازی گل اول را به ثمر رساند‌ ولی در نهایت موفق به کسب 3 امتیاز نشد‌. در ضمن مظلومی در 4 مسابقه نیمه مربیان را به حریف واگذار کرده است که این برای استقلال اتفاق ناخوشایندی است.تیم مظلومی در نیمه‌های دوم این 4 دیدار با تفکرات دفاعی وارد زمین شد و نمی‌توان دلایل سرمربی استقلال را در دفاعی بازی کردن این تیم به‌طور کامل قبول کرد.

جملات تکراری

از ابتدای فصل مظلومی بارها این جمله را به زبان آورده که تیمش بی‌جهت در نیمه‌دوم عقب نشینی می‌کند ولی نکته مهم این است که چرا او نتوانسته در این مدت طولانی چنین نقطه ضعفی را برطرف کند.بازیکنان استقلال بارها در لیگ برتر و لیگ قهرمانان بازی برده را با تساوی یا شکست عوض کرده‌اند و به‌طور حتم رفع این مشکل بر عهده کادر فنی است.مظلومی در مورد تساوی مقابل السد باز هم این جمله تکراری را به زبان می‌آورد:« فکر می‌کنم تیم ما در نیمه دوم بی‌جهت عقب کشید و فضا و فرصت را در اختیار حریف قرار داد تا آنها مساوی کنند.» او ادامه می‌دهد:« بازی خیلی خوبی انجام شد. نیمه اول 2 گل زدیم و یکی،دو موقعیت خوب را از دست دادیم.

گفته بودم که السد تیم بسیار خوبی است ولی آنها نقاط ضعف داشتند که از همان نقاط استفاده کردیم. اگر دقت می‌کردیم می‌توانستیم برنده بازی باشیم اما معتقدم داور یک پنالتی ما را نگرفت. بازی‌های ما خیلی فشرده است و 4 روز پیش در بوشهر بازی سنگینی انجام دادیم. این فشردگی و خستگی روی بازیکنانم اثرگذار بود اما قبول ندارم که تیمم عصبی بازی کرد.»حالا استقلال که در جدول 5 امتیازی است باید امیدوار به هفته آخر باشد ولی مظلومی با امیدواری می‌گوید: «من اطمینان دارم که النصر را می‌بریم و تکلیف این گروه در روز پایانی مشخص خواهد شد.امیدوارم که در نهایت صعود کنیم.» علی فتح‌الله‌زاده سرپرست موقت استقلال هم از عقب نشینی این تیم ناراحت است.او می‌گوید:

«چیزهایی در تیم است که فنی است و فکر می‌کنم کادر فنی باید در مورد آن توضیح بدهد. من بعد از بازی با چند بازیکن صحبت کردم و آنها می‌گفتند دلیل عدم‌حفظ نتیجه، عقب‌کشیدن تیم است. السد در 20 دقیقه توفانی به استقلال فشار آورد و ما نگران این بودیم که گل سوم را دریافت کنیم ولی خدا را شکر یک امتیاز را گرفتیم.» او در پاسخ به این سؤال که چرا تاکنون فکری به حال حفظ نتیجه در استقلال نشده است تاکید می‌کند:«فکر شده اما فکر باید در زمین پیاده شود. وقتی استقلال2 گل‌ می‌زند نباید همانطور ایستاد و کاری نکرد. اکنون مثل سابق نیست که فقط با زدن 2 گل خیالمان راحت شود. حریفان حرفه‌ای شده‌اند و برای جبران نتیجه فشار می‌‌آورند. من حرفم این است که وقتی2 گل می‌زنیم، باید باز هم حمله کنیم و در آن شرایط نتیجه را حفظ کنیم.»

مجیدی صدرنشین گلزنان

مهاجم استقلال ایران با گلزنی مقابل السد قطر به ‌تنهایی صدرنشین گلزنان لیگ قهرمانان آسیا شد. فرهاد مجیدی در دیدار استقلال مقابل السد قطر از هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا 2 گل به‌ثمر رساند و در مجموع با 4 گل زده به تنهایی در پایان روز اول هفته پنجم، صدرنشین گلزنان لیگ قهرمانان آسیا شد. همچنین دیروز عنوان شد که فرهاد مجیدی با این دو گل که به ثمر رساند رکورد گلزنی پرویز مظلومی را در باشگاه استقلال شکست. مظلومی 71 گل برای استقلال به ثمر رساند. در حالیکه تعداد گل‌های مجیدی به عدد72 رسیده است .

کد خبر 134266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز